Izvor: Vijesti

medojevicPredsjednik Pokreta za promjene (PzP) Nebojša Medojević ocijenio da će u narednom mandatu biti fokusiran na jačanje pozicija partije, ali da neće odustati od demokratizacije Crne Gore.

“Propao nam je veliki istorijski cilj demokratizacije Crne Gore, u koji smo uložili sav kredibilitet i platili žestoku cijenu. Crnogorska opozicija je doživjela najveći poraz u 20 godina od kako postoji višepartizam, jer nikada nije bilo toliko zrelo da se realizuje ta jedinstvena lista. Sad su pred Pokretom manji ciljevi, jer sa pet poslanika mi više nemamo mandat da ujedinjujemo opoziciju ni da krećemo u velike globalne procese”, smatra Medojević.

On tvrdi da će i u narednom mandatu insistirati na društvenim reformama, evropskim integracija i antikriznom programu.

“Pokušaćemo da iskoristimo sve naše stručne kapacitete i međunarodnu komunikaciju, da damo svoj doprinos u demokratizaciji Crne Gore”, smatra on.

•Do sada ste politiku zasnivali na direktnoj konforntaciji sa DPS-om. Jeste li razmatrali promjenu takvog političkog stava?

Nije problem u DPS-u. Ja često tvrdim da Crnom Gorom upravlja jedna partija koja ne učestvuje na izborima a samo jedan član te partije je i član DPS-a, a to je premijer. Njegov brat nije član DPS-a, ni ostali veliki crnogorski moćnici, a oni donose odluke i kontrolišu sve segmente društva. Mi smo pokušali da probudimo zdravo jezgro DPS-a i utičemo na SDP da počne da razdvaja loše političke poteze vlasti od državnog interesa, jer je to ključno pitanje. Konfrontacija postoji sa tim neformalnim centrima moći i posebno u tačkama gdje oni preuzimaju državu, a to su služba bezbjednosti, privatizacija i finansijski sektor. Tu je naš konflikt i tu se zaista nijesmo štedjeli.

•Prema nekim najavama vlasti vaš čovjek se vidi kao najrealnije rješenje za potpredsjednika parlamenta iz redova opozicije. Koliko ste zainteresovani za to mjesto?

To je opcija koja je vrlo interesantna, ali ona teško može da bude u prvom krugu podjele. Sad je važno da opozicija izađe jedinstveno prema DPS-u u zahtjevu za mjestima koja joj pripadaju. Mislim da bi bilo dobro i za parlament i za DPS da ne uslovljavaju ko će iz opozicije biti kandidat za neku funkciju.

•U više navrata se pokazalo da između Vas i predsjednika SNP-a ne postoji baš najbolja komunikacija. Zbog čega tako često ulazite u javne polemike?

Tu su vrlo jasne stvari. Sve što sam radio od kako se bavim politikom bilo je usmjereno ka političkim promjenama, a sve što je uradio Milić bilo je usmjereno da DPS ostane na vlasti. To je ključna politička razlika i mi ne treba sada da je prikrivamo. Razlika između mene i Milića pokazala se kada je odbio zajedničku listu u trenutku kada su sva istraživanja govorila da ona pobjeđuje i kada je režim bio veoma zabrinut.

To je jasno pokazalo da PzP želi da pobijedi DPS, a da je SNP partija koja ne želi da preuzme vlast. Moram da priznam da se Srđan Milić sa aspekta njegove lične pozicije i političkog i stranačkog interesa pokazao kao uspješniji političar. Meni je kolega Milić u komunikaciji veoma simpatičan, ali to je jedna recepcionerska logika u kojoj treba sa svakim fino i vaspitano, a usput gledati svoj interes. To je ta budvanska škola. Ja imam drugačiju percepciju politike.

•Kako onda mislite da sarađujete sa Milićem kao predstavnikom najjače opozicione partije u parlamentu?

Postoje neke političke partije sa kojima imam neki stepen povjerenja, recimo Nova srpska demokratija. Sa njima možemo da se dogovaramo, dok sa drugima zbog opozicionog djelovanja moramo da pregovaramo. Ja sam Miliću rekao da sa njima moramo da pregovaramo jer im ništa ne vjerujemo. Formalno su opozicija i ja to poštujem, ali vidjećemo u narednim dešavanjima da li je SNP istinska opoziciona partija ili opoziciono krilo Marovićevog DPS-a. Povjerenje trenutno ne postoji jer smo mi izigrani od strane g. Milića u priči o jedinstvenoj listi u koju smo uložili tri godine i zbog toga platili veliku cijenu. Kriv sam što nijesam uspio da nametnem koncept zajedničke liste, ali je za tu priču vrlo konkretno kriv i Milić, koji je iz te priče profitirao i kao političar i kao partija

•Nakon lošeg rezultata na izborima, da li ste razmatrali da ponudite ostavku na predsjedničko mjesto u Pokretu?

Poslije jednog ovakvog rezultata prirodno je da neko ko je vodio politiku stranke naprosto podnese neopozivu ostavku. To je logika političkih procesa. Međutim, ništa u Crnoj Gori u ovom trenutku nije bilo uobičajeno i standardno, Pokret je pretrpio golgotu zbog toga što nije znao da vodi šićardžijsku politiku kao SNP i da raste.

Platili smo cijenu jer smo se drznuli da povedemo jedan širi društveni proces promjena. Moja ostavka u tom trenutku samo bi smanjila šanse tom projektu i mi nismo više razmišljali o toj vrsti odgovornosti. U narednom periodu moraćemo da se fokusiramo na politiku PzP-a, i da mjerimo rezultate i na osnovu njih pokrećemo pitanje odgovornosti. Sada se bavimo Pokretom, a do sad smo se bavili Crnom Gorom.