Izvor: Vijesti

ferddiFerdi Beriša, dvadesetdvogodišnji Rom iz Crne Gore pobijedio je u finalu devete sezone italijanskog Velikog brata, koji se emituje na Berluskonijevoj televiziji Mediaset, osvojivši nagradu od 300.000 eura.

Njegova iskrena i potresna ispovijest o tužnom djetinjstvu, proživljenom u siromaštvu i daleko od porodice, osvojila je italijansku publiku. Milanski “Korijere dela sera” objavio je juče da je finale Velikog brata pratilo osam miliona gledalaca, uz komentar da je “pobijedila normalnost”. Italijanski mediji sa velikom pažnjom ispratili su njegov trijumf, a neki od naslova bili su “Crnogorski Rom osvaja Italiju”, “Ferdi Beriša, od imigranta do kralja kuće”, “Ferdi, gazda kuće”, “Cigo, bajka i Veliki brat”, “Pobijedio Ferdi, najomiljeniji Rom u Italiji”.

Ferdi je došao u Italiju iz Podgorice sa ocem, kada je imao osam godina. Ispričao je da ga je otac tjerao da prosi i krade. Policija ih je kasnije razdvojila i povjerila Ferdija Institutu “Don Orione” u gradiću Fano na jadranskoj obali, gdje je dječak mogao da uči. Poslije petogodišnjeg boravka u Institutu, živio je sa jednom italijanskom porodicom dvije godine. Ferdi danas radi kao pomoćni kuvar u restoranu u Fanu.

Od kada je napustio Crnu Goru nije vidio majku i sestru. Zahvaljujući učešću u internacionalno popularnoj seriji, dobio je njihove video-poruke, koje je mogla da vidi i čuje milionska publika. To su bili najdirljiviji trenuci u 100 dana života u kući Velikog brata”– Ferdi nije mogao da savlada emocije i silno se isplakao.

Da nije bilo popularnog Velikog brata, ni Hajrija Beriša vjerovatno nikada ne bi saznala kako izgleda njen sin Ferdi. Zahvaljujuću učešću u VB i Ferdi je „upoznao“ majku, koja živi u Budvi, i sestru Elfiju, koja je sa šest godina nasilno odvedena u Njemačku. Slične sudbine je bio i Ferdi, koga je otac, bez znanja i saglasnosti majke, sa osam godina nelegalno prebacio u Italiju.

Hajrija je od prije deset godina u braku sa Crnogorcem Jankom Vickovićem sa Cetinja. Zahvaljujući „Velikom bratu“, Ferdi je saznao da ima i jednogodišnjeg polubrata Milana.

„Ne bih nikada dozvolila da mi neko sa Milanom uradi ono što je sa Ferdijem i Elfinom. Milana ne bih dala, pa da mi ne znam šta da bude“, kaže Hajrija.

„Dok sam bila u braku sa Ferdijevim i Elfininim ocem Saitom, imala sam samo muke. Stalno me tukao, maltretirao… Ispaštala su i djeca, posebno Ferdi, koga je takođe tukao. Sve sam to trpjela zbog djece, ali sam jednog dana odlučila da ga napustim. Djecu mi nije dao, smjestio ih je kod svojih roditelja i braće, koji su ih takođe tukli. Povremeno sam ih viđala, a onda je njegov brat poveo Elfinu u Njemačku, a Sait Ferdija u Italiju“, ispričala je juče reporterima „Vijesti“ Hajrija, na čijem se mršavom licu vide tragovi teškog života.

Ferdi je, priča Hajrija, ranije ponekad zvao, ali godinama nije znala ništa o njemu. Priliku da nakon 14 godina vidi kako izgleda dobila je prije dva mjeseca, kada joj je bratanić iz Italije javio da je Ferdi jedan od ukućana VB.

Od tog dana, na televiziji je stalno gledala svog sina. Jednog dana ekipa italijanske televizije zakucala je na vrata njene kuće u Budvi i snimila njenu ispovijest.

„Išli su i u Njemačku, kod Elfine. Oba snimka su mu, kao iznenađenje, pustili prije mjesec i po, dok je bio u kući. Nije znao ko sam, nije me poznao. Plakao je kao malo dijete, držao glavu između ruku, tresao se i neprestano govorio „Mama mia“. Ostali ukućani su ga tješili“, rekla je Hajrija, koja je, u tom momentu, plakala ispred malog ekrana.

Emocije nijesu krili ni njena sestra i zet, Nedžmija i Čauš Krasnići.

„Plakao je narod, a ne majka“, kazala je Nedžmija.

„Da ga nijesam vidjela, poznala ga ne bih, sad da prođe pored mene. Lijep je kao lutka. Bilo mi je teško kad sam ga vidjela, danima mi je bilo loše“, kazala je Hajrija.

Čauš, koji pomalo razumije italijanski jezik, tvrdi da je Ferdi po izlasku rekao da bi volio da nastavi školovanje.

„Zaista je karakteran čovjek. Italijani ga obožavaju. Dok je bio u kući svi su ga voljeli i navijali za njega. Ukućani su znali da će pobijediti, pa je bilo i ljubomore…“ kaže Čauš.

Uprkos svim teškoćama, Ferdi se ne predaje lako, pa je i njegov moto: “Živimo za nešto mnogo veće”. Kaže da je, još dok je živio sa ocem, slutio da bi njegov jedin spas mogao biti učenje i posvećenost poslu. Prijavio se za učešće u Velikom bratu, jer je smatrao da ova emisija nudi mnogo mogućnosti.

Pred kraj devete sezone, dogodila se ljubav koja se nastavlja – zavoljelo se dvoje ukućana Velikog brata, Ferdi Beriša iz Podgorice i Franćeska Fioreti iz Napulja.

Hajrija tvrdi da je uvijek imala potrebu i želju da ga vidi, ali da nije mogla da dođe do pasoša i vize.

„Raspitivala sam se, ali ništa nijesam saznala o njemu. Sad bih pošla da ga vidim kada bih mogla. Pare koje je osvojio me ne zanimaju. Samo bih voljela da vidim svoje dijete, koje sam u stomaku nosila devet mjeseci. Tolike godine sam patila za njima… Neka mi je zdrav i živ, kao i ljudi koji su ga prihvatili i napravili od njega ovakvog momka. Zahvalni smo im, a nadam se da će Ferdi doći u Crnu Goru da vidi svoju majku“, kazala je Hajrija.

Ako dođe do susreta između majke i sina, potreban bi bio prevodilac, jer je Ferdi zaboravio maternji jezik i govori samo italijanski.

U nastavku pogledajte proglašenje

